Náuka o 3D Modelovaní

3) IK :
IK alebo Inverse Kinematics (Inverzná Kinematika) ide od zápästia k ramenu. nemá rotačný systém. Tie používané s FK na animovanie ale len keď chceš niečo aby ostalo na mieste a robí pohyby v rovnom smere. Napríklad keď chceš aby prsty ruky ostali na stole tak to by robil v IK, a keď sa animuje udieranie päsťou tak by si urobil pohyb s IK.

Našli ste svoj softvér pre vás, ale neviete aké funkcie bude mať? Kvôli tomu sme tu pre vás, aby sme vám to vysvetlili.
Najprv chceme povedať že toto všetko čo spomenieme je najčastejšie alebo potrebné pre softvér mať. Tak nebuďte prekvapený keď nájdete viac funkcii vo vašom softvére.
1) Vytváranie 3D Modelov :
To najpotrebnejšie pre 3D softvér s touto funkciu máš moc zmenšovať, zväčšovať, naťahovať a stiahnuť tvar.
2) FK :
FK alebo Forward Kinematics (Predná Kinematika) ide od rameno k zápästiu. A má aj rotačný systém. Používa sa hlavne na animovanie. FK sa používa na rotácie a je to presnejšie animovanie (máš viacej moci s pohybom) ako IK. FK
Tuto je video lepšie vysvetlenie FK a IK. (len po Anglicky, s titulkami)
4) Farby :
A ďalšie ktoré nájdete v každom softvére, zmenenie farby. Toto viete si nastaviť že akú časť chcete zafarbiť a máte ju vyfarbenú. Ale viackrát si ju musíte vybrať predtým ako začnete tvarovať.
5) Osvetlenie :
Osvetlenie je svetlo ktoré žiary zo všetkých strán rovnako na model. Osvetlenie sa môže meniť medzi rôznymi programami.
6) Kamera :
Každý softvér má kameru ktorú môžete otáčať aby ste viacej videli. Kameru sa otáča do všetkých smerov teda aj zhora/zdola môžete vidieť model.
7) Zvuk :
Zvuky si musíte nahrať alebo stiahnuť a potom dať do softvéru. Softvére viackrát nemajú nahraté už zvuky pre ľudí či zvieratá.